Vad är Drug FoU?

Drug FoU hänvisar till forskning och utveckling av nya läkemedel i vetenskapliga laboratorier och kliniska inställningar. För att vara massa saluföras, ett läkemedel måste vara omfattande undersökas och provas för att fastställa dess effektivitet, säkerhet, biverkningar, och eventuella komplikationer. Många professionella arbetar med läkemedel FoU, inklusive kemister och biologer, farmakologer forskning, psykologer, läkare, statstjänstemän och detaljhandel apotekare. De första stadierna av narkotika FoU sker i laboratorium inställningar, där forskarna bedriva inledande forskning om olika kemikalier som kan vara användbar i kampen mot bakteriella infektioner, inflammationer, virus och cancer. Kemister, mikrobiologer och farmakologer experiment genom att kombinera olika typer av kemikalier och testa deras effektivitet på laboratorium vävnad, blod och vätska prover som innehåller cancer eller sjukdomar. De använder strikta riktlinjer och använda vetenskapliga metoder för att säkerställa att resultaten är korrekta och tillförlitliga. Forskare försöker förutsäga och minimera eventuella negativa bieffekter av nya läkemedel genom att justera halterna av olika kemiska komponenter. När ett läkemedel har visat sig effektiv i laboratoriemiljö, det är vanligtvis i en tillräckligt stor mängd kan testas i ett urval av människor. Forskning psykologer och farmakologer inrätta omfattande kliniska studier, där de administrerar läkemedlet till vissa deltagare och placebos till andra. De flesta studier betonar vikten av dubbelblinda studier, där varken forskarna eller deltagarna är medvetna om vem som är emot förrän efter testperioden är klar. Dubbelblind forskningsmetoder är viktigt att se till objektiv, vetenskapligt noggranna analyser av läkemedlets effektivitet. I de flesta fall tar de kliniska testningen av läkemedel FoU månader eller år att slutföra. Läkemedel måste ges till ett antal olika prov grupper och resultaten kritiskt granskas för att få en detaljerad förståelse av de risker och fördelar. De flesta länder har statliga organisationer som forskning resultat av kliniska tester och fatta det slutgiltiga beslutet om huruvida ett läkemedel är godkänt att vara massa tillverkas och saluförs till allmänheten.

Drug FoU fortsätter även efter en medicin blir kommersiellt tillgänglig. Läkare och apotekare som distribuerar ett nytt läkemedel ofta be patienter att checka in och förklara sina resultat och biverkningar. Vissa läkemedel har visat sig vara farliga för personer med vissa sjukdomstillstånd som inte ansågs vid tidigare kliniska tester. När läkare eller apotekare få negativa rapporter, de förmedla information till hälso-tjänstemän som kan beställa undersökningar, återkalla läkemedlet från marknaden, och insisterar på att ytterligare narkotika FoU utföras på produkten.