Vad är mikrobiologi?

mikrobiologi ofta felaktigt klassas som studier av bakterier eller av bakterier. Medan vissa mikrobiologer kan speciellt studera virus, även kallad virologi, eller bakterier, även kallad bakteriologi omfattar mikrobiologi hela studera mikroskopiska organismer. Detta omfattar studier av bakterier, protozoer, svampar, vissa typer av alger, och ofta virus.

Ursprunget till mikrobiologi kan spåras till forskare och hävdade att små unseeable saker kan påverka andra organismer. Anton van Leeuwenhoek kunde observera små bakterier i ett primitivt mikroskop under 17th century. Många citera microbiology av medicinskt ursprung som har grundats av Louis Pasteur och Robert Koch i mitten eller slutet av 19th century. senare upptäckter i den 20: e århundradet, som upptäckten av virus varit av enorm betydelse för medicinsk användning för mikrobiologi. De flesta läkare idag kredit mikrobiologi med några av de viktigaste arbetet med ohälsa som någonsin har gjorts.

Medicinsk mikrobiologi är bara en aspekt av området mikrobiologi. Andra underavdelningar studier i mikrobiologi omfattar tillämpningar av vetenskapen till följande: fysiologi, genetik, Miljökunskap, evolutionsbiologi och Pharmaceutical Studies. I varje fall är mikrober studeras och kunskap om dem bidrar till dessa andra discipliner. Till exempel, att förstå den grundläggande utformningen av mikrober, och hur de utvecklas och dö är en del av fysiologiska mikrobiologi. Liksom, förbättrar bedömning av hur bakterier interagerar med varandra i en komplex miljö vår förståelse av vår miljö.

Mikrobiologi i enkla tillämpningar kan också hjälpa oss att förstå de grundläggande funktionerna i vår bakning ingredienser. Exempel studier av beteendet hos jäst ger oss möjlighet att förstå hur effektivt att använda jäst för att baka bröd. Det bidrar också till att förklara varför vårt bröd kan falla platt.

Forskare i mikrobiologi se världen som bestående av nästan oräkneligt antal små osynliga delar som påverkar oss på många sätt. Fältet är ständigt upptäcka fler som kan vara till nytta för alla människor interagerar med sin omgivning.

Mikrobiologi är bara att komma igång som en vetenskap. Forskarna beräknar att cirka 99% av de mikrober som finns på jorden har ännu inte studerats. Detta tyder på att ökad användning av mikrobiologi kan ytterligare hjälpa oss att förstå en del av livets mysterier som fortfarande skrämma oss.