Vad är Biophotons?

Biophotons är svaga utsläppen av ljus som utstrålas från cellerna i alla levande ting. En foton är en enda partikel av ljus. Växter, djur och människor generera upp till 100 fotoner per sekund, per ,15 square inches (1 m² centimeter) yta. Ljuset är för svag för att ses med blotta ögat, men biophotons har upptäckts och kontrolleras med hjälp Fotomultiplikatorrör.

Enligt en ledande forskaren biophotons, tyska biofysiker Fritz-Albert Popp, ljus ständigt absorberas och utsändas av DNA-molekyler inom varje cellens kärna. Dessa biophotons skapa en dynamisk, sammanhängande web av ljus. Ett system som skulle kunna ansvara för kemiska reaktioner i cellerna, cellulär kommunikation i hela organismen, och det övergripande reglering av biologiska system, inklusive embryonala utveckling till en förutbestämd form. Den laser-liknande konsekvens av biophoton fältet är en viktig egenskap, gör det till en utmärkt kandidat för informationsutbyte i en mycket funktionell, effektiv och samarbete, och utlåning tilltro till tanken att det kan vara intelligens faktor bakom de biologiska processerna. En aspekt av, eller kusin till medvetande , men detta är fortfarande spekulativa.

Biophoton utsläppen kommer att variera beroende på funktionella tillståndet i organismen. Om en sjukdom som cancer påverkar vissa celler de kommer att utstråla en annan fotoniska signatur än friska celler av samma typ. På detta sätt biophotons kan vara en icke-invasiv verktyg för att bedöma hälsotillstånd eller vitalitet. Ansökningar kan sträcka sig långt in i andra områden, som undersökningar av livsmedel och vattenkvalitet, kontroll av kemiska eller elektromagnetisk förorening, eller jordbruksprodukter tester av produkter som förbättrar grödans motståndskraft mot sjukdomar. Biophysicists i många europeiska och asiatiska länder är engagerade i för sådan forskning.

Förespråkare av alternativ medicin ser ett möjligt samband mellan biophotons och naturliga metoder healing. Exempel akupunktur är baserat på att manipulera eller spännande "ch'i" energi-den vitala livskraft som, enligt gammal kinesisk tro, reglerar kroppens funktioner och ansvarar för välbefinnande. Det föreslås att meridianerna eller punkter energi som används av akupunktörer kan utnyttja nod linjer inom biophoton området. är det vidare en hypotes om att alla kan levande kopplas samman genom dynamiska biophoton fält. En rysk forskare upptäckt bipohotons 1923, dubbning dem mitogenetic strålar . Även Professor Alexander Gurvich upptäckt utlöste omfattande forskning, det var inte förrän 1974 att Popp bevisat sin existens, avslöjade sitt ursprung i DNA, och därefter deras samstämmighet. Popp's biophoton teori ger en spännande och lovande väg för mer internationell forskning, som kan leda till stora framsteg i vår förståelse av livet, mekanismerna för tillfrisknande och hälsa, och vårt sammankopplingen med världen omkring oss.

Även skeptikerna degradera mycket av detta till pseudovetenskap, kan forskningen så småningom sprida ljus över biophotons för oss alla.