Vad är neurobiologi?

neurobiologi är en komplex vetenskap som studerar hjärnan och nervsystemet hos människor och andra djur. Neurobiologi kan studera hjärnans utveckling i utvecklingsländerna djuret eller neurologiska ursprunget av sjukdom, till exempel. Detta fält består av många olika metoder för att studera.

Några neurobiologi fokuserar på de molekylära strukturer i hjärnan och nervsystemet. Större kompletta system, som funktion och struktur i hjärnbarken, kan studeras. Forskare kan titta på biologiska faktorer som påverkar inlärning, humör, eller så kan studera hur tidigt genetiskt material utvecklas till olika områden i hjärnan.

Tidigt genombrott inom modern neurobiologi går tillbaka till 1960-talet. Sådana studier hjälpte förklara processer och utvecklingsmässiga aspekter av hjärnan. Tidig neurobiologists studerade egenskaper enstaka nervceller och signalsubstanser amin, utvärderade roll peptider i neurotransmission, och spåras utvecklingen av fostrets hjärna. Den kanske mest betydelsefulla studiet av denna epok var det banbrytande arbete på visuell bearbetning, för vilken David Hubel och Torston Wiesel vann 1981 års Nobelpris. till området förändrats neurobiologiska som DNA började läsas och förstås. Neurobiologists kan nu studera hur gener påverkar strukturer i hjärnan. Eftersom Human Genome Project växte i omfattning, hoppade neurobiologi på utmaningen att förstå den exakta förhållandet mellan specifika gener och neurologiska reaktioner.

Harvard University, 2001, hyllade öppnandet av sin Brain Imaging Center. Med tekniken för magnetisk resonanstomografi (MRT), försökte neurobiologi att utforska förhållandet mellan hjärnans aktivitet och psykiska händelser eller störningar. Dessa studier har visat sig framgångsrika när det gäller att diagnostisera svåra fall av schizofreni, epilepsi, ångest och andra störningar. Dessutom har dessa studier gett konkreta bilder av hur hjärnan reagerar på obehagliga eller engagerande stimuli.

Amerikanska National Institute on Drug Abuse sysselsätter neurobiologi att förstå hjärnans funktion orsakar, stödja och övervinna missbruk. Mer specifikt undersöker detta arbete hur tar beroendeframkallande droger reglerar vissa gener och proteiner. Scanning gener för predisponerande beroendeframkallande faktorer är också i bruk, och har identifierat några genetiska faktorer relaterade till missbruk. En mycket viktig aspekt av dessa studier är att försöka öka förståelsen för varför och hur läkemedel som anti-depressiva medel fungerar eller inte fungerar.

De flesta medicin förbjudna för psykiska sjukdomar som väljs baseras på sannolika teorier. Till exempel är de som har manisk depression ofta läkemedel som förskrivs för att minska kramper. Fördelarna med dessa läkemedel, och det sätt på vilket de agerar på hjärnan, är inte helt klarlagda och kräver fler studier. Neurobiologin arbetet anställd vid amerikanska National Institute on Drug Abuse, och hos vetenskapliga laboratorier, skolor och sjukhus, kan i slutändan öka vår förståelse av detta område.

Jämfört till andra vetenskaper, kan neurobiologi fortfarande anses i sin linda. Fortsatt applikationer och studier i neurobiologi kan mycket väl vara nyckeln till många osmidiga aspekter av lärande och utveckling och kan ge oss större kraft åt att bekämpa sjukdomar i nervsystemet.