Vad är en entomolog?

En entomolog är en zoolog som är särskilt inriktad på studier av insekter. Med tanke på att insekten Världen är stor och oerhört skiftande, de flesta entomologer fokusera på en viss ordning eller familj av insekter. Karriärer i entomologi är otroligt varierande, allt från kriminaltekniska entomologi till jordbruket entomologi. Många högskolor och universitet runt om i världen erbjuda utbildning i entomologi till människor som är intresserade av ämnesområdet.

Entomologi är troligen en mycket gammal vetenskap. Människor har haft ett intresse av insekten världen i århundraden, tack vare skadedjur inom jordbruket och inkräktarna hem från insekten sorten. Tidig entomologer lärde förmodligen för att identifiera eventuella skadegörare och behandla angrepp av oönskade insekter, entomologi och deltog även i kriminalteknik på ett tidigt tillstånd i mänsklighetens historia. Många framstående vetenskapsmän inklusive Charles Darwin och EO Wilson var också entomologer. Det finns ett antal filialer i entomologi. Entomologer kan titta på insekters beteende, morfologi, näringslära och ekologi. De kan också studera hur insekter interagera med andra djur och jordbruk platser, så en entomolog kan titta på insekter smittbärare av sjukdomar hos människor, till exempel, eller effekterna av gräshoppor på grödor i Mellanöstern. Entomologer är också aktiva inom områden som paleontologi, lära sig om utvecklingen av insekter, och i kriminalteknik, med insekter som verktyg för att lära sig mer om brottsoffer.

Studier av Entomology kan ge intressanta ledtrådar till historien liv på jorden, och den kan också användas för att göra prognoser om framtiden. Entomologer kan delta i en rad olika projekt, allt från genetiskt Engineering insekter som angriper skadegörare att titta på den roll som insekter spelar i livscykeln många växter. En entomolog som fokuserar på fjärilar kallas lepidopterist, medan en som studerar bin kallas en apiologist. En coleopterist studier skalbaggar, medan myrmecologists titta på myror. Det finns flera andra stora områden som dessa i försöket för entomologi, och en entomolog kan välja att fokusera på en särskild del av ett fält, som honungsbin eller skalbaggar dynga.

Om du är intresserad av en karriär som en entomolog, bör du börja med att få en stark plattform på vetenskapen. Om det finns ett särskilt delområde för entomologi som intresserar dig, försök att få utbildning på detta område. Vissa entomologer emot praktikanter, till exempel, medan skolor som erbjuder entomologi tenderar att ha flera program med specifika fokuserar tillgänglig. Normalt entomologer närvara både grundnivå och institutioner examen, och många av dem fortsätta efter doktorsexamen arbete. Detta fält är otroligt omfattande och intressant, och du kommer knappast att vara uttråkad som en entomolog.