Vad är Artificial Gravity?

Konstgjord allvar är en replikering av allvar som används för att göra människor i rymden bekvämare. När konstgjord allvar används, upplever liknande villkor som på ytan av jorden. Förutom att få folk att känna sig trygga i sin omgivning, minskar användningen av artificiella allvar också problemen med långa perioder av tyngdlöshet, inklusive förlust av muskeltonus.

Science fiction har undersökt idén med konstgjorda allvar under lång tid, och många skildringar av konstgjorda allvar kan ses i verk av science fiction. För filmer och TV, är det lättare att filma människor i en miljö som liknar det som finns på jorden än det är att efterlikna låg allvar förhållanden, lägga incitament att införliva förekomsten av artificiella allvar in i handlingen. De mekanismer som används är oftast ofullständigt förklarade, visar hur utmanande det är att skapa en konstgjord allvar som kommer att arbeta effektivt. Ett av de enklaste sätten att skapa en konstgjord allvar är att rotera en rymdraket eller struktur, men detta nödvändigt att bygga en mycket stor byggnad, och lägger begränsningar på designen. Ingenjörer har uttryckt oro över att dessa mönster kan vara opraktiskt och svårt att genomföra. Forskare har också föreslagit att allvar genom att fylla kärnan i en struktur med tillräckligt mycket massa att den skapar sina egna gravitationsfält.

Några andra förslag omfattar användning av magnetism, som har arbetat i småskaliga experiment i laboratorium miljöer, eller använder grundläggande fysik med linjär acceleration. Så länge som ett rymdskepp är i rörelse på en tillräckligt hög hastighet av hastighet, skulle människorna ombord uppleva något liknande allvar. En minskning av hastigheten eller stanna skulle tillåta människor att bli tyngdlös igen. Det är också potentiellt möjligt att använda två rymdskepp tillsammans för att skapa artificiell allvar.

Behovet av konstgjorda gravitationen är en av de största hindren för rymdfärder. Människor som tillbringar för mycket tid i låg gravitation eller miljöer fall kan utveckla allvarliga muskuloskeletala problem, vilket är mycket önskvärt. Låg vikt kan också vara väldigt frustrerande, eftersom objekt måste vara noga säkras för säkerhet, och fartyg skall utformas med specialfunktioner som gör att de kan klara med minimal allvar.

p

Förespråkare av rymd kolonier och bosättningar i avlägsna hörn av universum är särskilt intresserade av att kunna härma allvar. Förmågan att reproducera förhållandena på jorden skulle vara avgörande för framgång på lång sikt bosättningar i rymden eller på låg-allvar planeter. Det finns många andra hinder för sådana bosättningar, naturligtvis, inklusive oro för strålning och behovet av en vänlig atmosfär.