Vad är magnetisk ström?

Liksom elektrisk ström, magnetiska strömmar energi vågor som strömmar genom universum. Det finns elektriska fält kring magnetiska strömmar, och dessa strömmar kan producera värme och el om energi på rätt sätt. Många forskare som har studerat magnetisk ström tror att, med ytterligare studier, kan den utnyttjas för att ge samma typ av funktion som elektrisk ström.

Professor Felix Ehrenhaft, fd chef för fysiska institutionen vid universitetet i Wien, är känd för sina experiment med magnetiska strömmar. Ehrenhaft trodde att magneter har positiva och negativa joner, precis som elektricitet. Han hypoteser om att de positiva och negativa joner kan utföra energi-och reagerar med varandra. Ställa upp för att visa detta använde han järnrör med motsatta avgifter för att fungera som magneter. Dessa undersökningar och experiment visat att en magnetisk ström kan bryta vatten isär. Ehrenhaft: Stavhopp bitar åtalades magnetiskt med motsatta avgifter motsvarande den norra och södra ändar av en magnet. Han placerade dessa två stavar i en U-formad slang som höll vatten. Som motsatsen avgifter av magneterna reagerade med varandra, steg bubblor i vattnet och då sammanställdes och analyserades.

Ehrenhaft upptäckte att som ett resultat av den kemiska interaktionen mellan järnrör och svavelsyra, väte i vattnet befriades. Enligt dem som studerade Ehrenhaft experiment, den mest fenomenala delen av försöket var närvaro av syre. Han upptäckte att när den magnetiska strömmen används för att separera vatten, mer syre konstaterades ovanför norra polen på magneten. Efter att ha övervägt alla möjligheter, beslöt han att den enda förklaringen till närvaro av syre ovanför magneten var att vattnet sönderdelas till följd av den kemiska reaktionen. Det försök och de slutsatsen att den nuvarande bröt vatten tjäna som bevis för förekomsten av magnetisk ström. Vissa anser att detta avslöjande åskådliggör magnetisk ström som en potentiell rival till elektrisk ström, även kunna utnyttjas i en mängd olika sätt. Ehrenhaft kunde skapa en kemisk reaktion med magnetisk ström, det är därför möjligt att denna energi flöde kan skapas och utnyttjas på andra sätt för människor.

Innan magnetiska strömmar kan tas i bruk på ett effektivt sätt måste en rad frågor om deras beteende besvaras. Per 202C finns några avgörande bevis för att avgöra om de kan genomföras med hjälp av trådar som liknar elektrisk ström, eller genomförs med hjälp av vätskor. Vissa tror även att det kanske mest effektiva magnetiska nuvarande isolatorer kan vara material som är helt olik de som används för elektrisk ström isolatorer.