Vilka är Geosciences?

geovetenskap omfattar alla vetenskapsområden som konkret behandlar olika funktioner de system på jorden. Geovetenskap kan också kallas geovetenskap , geovetenskap , eller geovetenskap . Det Geosciences erkänna jorden som ett unikt system eftersom det är den enda planet som, såvitt vi vet, har livsformer. Medan vissa som studerar geovetenskap ta ett tvärvetenskapligt angreppssätt för att studera vår planet, andra studien jordsystem genom ett särskilt ämnesområde. Det bästa sättet att förstå geovetenskap är att förstå de underliggande vetenskaper som bildar detta utbildningsområde. De flesta av dessa fält kan extrapoleras för att studera systemen inte närvarande på jorden. Men när dessa områden gäller specifikt för studier av jorden, är de geovetenskaper. Dessa omfattar studier av atmosfären, är havet, och växt-och djurliv. En av de geovetenskapliga viktigaste att förstå Earth geologi . Genom att studera klippformationer, differentiering i stenar och berg utveckling kan forskare, med ökad noggrannhet, datum jorden, förklara fenomen som påverkar jordens struktur-till exempel identifiering av meteorer som träffar jorden, och göra förutsägelser om den fortsatta utvecklingen av jorden och hur det kan påverka människor, djur och växtliv. Mer specifika tillämpningar geologi får undersöka användningen av system som plattektoniken eller det sätt på vilket vulkaner fungerar, kallas vulkanologi . Kompletterande studier kan omfatta lära sig mer om mineraler genom området mineralogi . Den geovetenskap även omfatta specifika discipliner som studerar atmosfären och hur den förändras. Av dessa är de mest kända är meteorologi , som studerar och förutspår vädersystem. Klimatologi undersöker vädermönster under lång tid och även utvärderar hur människor kan påverka klimatet, såsom människans användning av fossila bränslen som skapar den globala uppvärmningen. Paleoclimatology medför teorier om förhistoriska vädersystem, till stor del genom att undersöka glaciären material. Atmospheric chemistry undersöker de kemiska värden som skriver jordens atmosfär, och formerna en annan gren av studier i geovetenskap. Den geovetenskapliga också förlita sig på studier av växter och djur, Biologi . Specialiteter inom områdena biologi ingår paleontologi , undersökningar av fossila livsformer som kan hjälpa till att identifiera relationer mellan förhistoriska växter, djur och deras miljö. biogeografi utvärderar placeringen av arter på jorden, och studerar hur geografiska förändringar i jordens inverkan växt-och djurpopulationer. Geomicrobiology utvärderar små organismer eller delar eller organismer och deras samspel med saker som inte är ekologiska, t. ex. stenar och mineraler. I geovetenskap, livet är inte bara utvärderas på marken, men är också utvärderas som det finns i havet miljöer. Oceanografi och marinbiologi utvärdera levande organismer i havet, och undergrupper av dessa områden kan utvärdera fossila fynd av tidigare ocean liv eller titta på hur bergarter och mineral form i Ocean inställningar . Hänsyn skall även tas till försöket att kartlägga havsbotten, vilket inte är helt möjligt vid denna tidpunkt, med tanke på att djupet i de flesta hav är ofta otillgängliga för både människor och maskiner.

alla kan geovetenskap, kombinerat med principerna för fysik, användas för att skapa en helhetssyn för att studera jordens system. De kan också hjälpa oss att fastställa på vilka sätt vi kan öka våra chanser till överlevnad genom bättre förståelse alla aspekter av vår miljö på jorden.