Vad är Protein Biochemistry?

Protein biokemi är ett vetenskapligt område som ägnas åt studier av proteiner, komplexa kedjor av aminosyror som utgör byggstenarna i alla levande organismer. Proteiner är ansvarig för allt från den fysiska strukturen i en organism till verksamheten i nervsystemet, vilket gör dem av stort intresse för människor som arbetar inom biovetenskaplig forskning. Högskolor och universitet kan erbjuda protein biochemistry som en del av sin biokemi program för studenter intresserade av ämnet, och man kan också studera proteiner biokemi i privata laboratorier, myndigheter, och laborationer av välgörenhetsorganisationer. är biokemi själv sysslar med komplicerade kemi levande organismer, inklusive den kemiska strukturen hos komponenterna i levande organismer, kemiska interaktioner som sker i kroppen, och fel i kemi som bidrar till sjukdom och funktionshinder . I protein biokemi, biokemister speciellt studera proteiner. Dessa komplexa polymerer ger en hel del läromedel, som ett enda protein kan ockupera en forskare för livet, och kroppen innehåller en mängd olika proteiner. I studien av protein biokemi omfattar studier av den kemiska strukturen hos proteiner, titta på enskilda aminosyror och hur de länkar samman, och den fysiska strukturen av proteiner. Proteiner är tredimensionell karaktär och formen kan diktera deras funktion. Förändringar i form av ett protein kan ändra sitt sätt att arbeta, bidra till utvecklingen av nya proteiner, och bidra till uppkomsten av maligniteter. P

Forskarna är också intresserade av de kemiska reaktioner som innebär proteiner. Dessa reaktioner är vanligtvis förmedlas av enzymer, som också är ett ämne av intresse för protein biokemi. Forskare kan studera protein expression, titta på hur proteiner uttrycka sig och kräver olika aktiviteterna i kroppen, tillsammans med de sätt på vilka proteiner som kan användas. Kan till exempel isolering av ett specifikt protein i ett medicinskt test användas för att söka efter tecken på sjukdom hos en patient.

Personer som arbetar inom protein biochemistry har generellt högre examen som kan omfatta forskarutbildningen fungerar. De kan studera proteiner hos människor och andra organismer, och deras löner kan variera, beroende på vilken typ av forskning de utför och de laboratorier som de arbetar i. Kunskap om proteinkemi kan också vara viktigt för människor som arbetar i andra branscher för biokemi och biovetenskap i allmänhet, och biokemister protein kan vara en del av forskarlag som arbetar med frågor av medicinsk eller vetenskapligt intresse.