Vad är Phospho Antibodies?

protein phosphorylation är tillägget av en fosfatgrupp (PO4) till ett specifikt protein, vanligtvis på en serin, treonin, tyrosin eller rester. Generellt sett är protein phosphorylation en av de viktigaste sätt på vilka signaltransduktion och enzymatisk verksamhet regleras i cellerna. Antikroppar för att identifiera dessa fosforyleras protein platser kallas fosfonotio antikroppar. Förmågan att upptäcka fosforyleras rester av ett protein på en viss plats är ett värdefullt verktyg för att upptäcka verksamhet cellens signalvägar, och är en nyckel till förståelsen många cell signaling processer.

Tillförsel av fosfat grupp till en serin, treonin, tyrosin eller rester kan leda till att proteinet aktiveras eller inaktiveras genom att antingen förmå en conformational förändring i proteinet, eller genom att de påverkar proteinets interaktioner med andra proteiner eller molekyler . Phosphorylation spelar en viktig roll i många viktiga cellulära signaling processer, inklusive celltillväxt och död, vägar som inducerar eller hämmar tumorigenesis, hormonell signalering processer och energiproduktion. Proteiner phoshorylated av enzymer som kallas kinaser, och defosforyleras av enzymer som kallas fosfataser. Processen av reversibel fosforylering ger därför en cell för att utöva strikt kontroll över dessa viktiga signalsystem.

Antikroppar är Y-formade molekyler som innehåller antigen-bindningsställen i slutet av varje Y armen. Allmänhet, antikroppar erkänna unika sekvenser i deras motsvarande antigener, som kallas epitoper. Antikroppsproduktion förekommer naturligt som en del av immunförsvaret med ett stort utsätts för en främmande kropp, så att antikroppen att specifikt känna igen, och neutralisera dessa främmande antigener. Denna naturliga process kan användas inom forskningen genom att skapa antikroppar som särskilt kommer att upptäcka ett antigen eller protein av intresse. Vid generering av forskning antikroppar, värdarter ofta kaniner, möss, får eller getter, men forskarna kan också använda immunceller i kultur för att skapa antikroppar mot antigen av intresse. kan Phospho antikroppar användas i vare sig forskning eller klinisk tillämpning. I kliniska situationer kan påvisa ett visst protein som fosforyleras av en fosfonotio antikropp i tumör prov för att bedöma tumörens grad, eller till och med lättare att förutsäga sjukdom resultat. I forskningssammanhang är fosfonotio antikroppar ofta används för att studera aktivering av cell-signalvägar som svar på ett specifikt stimulus.

Många antikroppsproduktion företag finns för att leverera fosfonotio antikroppar mot forskare och kliniker. Forskare kan välja dessa antikroppar från en antikropp sortiment, som ofta innehåller reagens för hundratals olika proteiner fosforyleras. Dessutom har flera antikroppar leverantörer erbjuder produktion av anpassade antikroppar för sällan studerade fosforyleras proteiner som en kommersiell fosfonotio antikropp är inte tillgänglig.