Vad är Conservation Biology?

Conservation Biology innehåller många områden av vetenskaplig forskning och miljöstudier förvaltning. Biologer studie evolution, ekologi och geovetenskap för att bättre förstå hur populationer av organismer reagerar på förändringar i sin miljö. Naturvårdsbiologi är viktigt för att identifiera och motverka många av dagens hot mot ekosystem och biologisk mångfald. Forskare är ofta inriktade på att utbilda allmänheten om farorna med den globala uppvärmningen, avskogning och föroreningar, samt att förespråka fördelarna med hållbara metoder.

Experter på området för naturvårdsbiologi genomföra både fält och laboratorium forskning. Forskare tillbringar rutinmässigt flera månader eller år i området, registrering av iakttagelser och samla in prover av både organiskt och oorganiskt material för laboratorieanalys. Keen uppmärksamhet på detaljer, etik och strikt efterlevnad av vetenskapliga normer är viktiga för biologer att göra korrekta slutsatser om det bästa sättet att bevara resurser och skydda den biologiska mångfalden.

Många bevarande biologer återskapa miljöförhållanden i laboratorier för att testa teorier om effekterna av predation, klimatförändringar och anpassning. Genom en strikt tillämpning av den vetenskapliga metoden, biologer kan göra starka prognoser om hur organismer reagerar på sin omgivning. Många biologer offentliggöra detaljerade vetenskapliga artiklar och tidskrifter om sina resultat för att lägga till den ständigt växande samling av bevarande studier. Forskare också ofta skriver rekommendationer till företag och regeringar om vikten av bevarande och åtgärder som kan vidtas för att förbättra miljön.

För att uppnå detaljerade resultat, forskare tenderar att koncentrera sin forskning på särskilda bevarandeområden biologi. En biolog kan till exempel välja att studera marina ekologin i ett visst område, undersöka växt-och djurliv och beteenden inspelning. Han eller hon får samla in vattenprover för att kontrollera om föroreningsnivåer och övervaka förändringar i det marina ekosystemet över tiden. Forskarna också vanligt studie öken, skog, eller biomes vall, eller fokuserar särskilt på en viss population av organismer. Vidare skulle biologer koncentrera sig på effekterna av mikrobiella bakterier i ett ekosystem eller förändringar i naturliga processer såsom vatten eller kolcykeln.

finns ett stort antal bevarande biologer aktivt i allmänhetens medvetenhet, utbildning och miljöarbete sanering. Många naturvårdsbiologi experter arbetar för ideella miljöskydd grupper och statliga organ som främjar hållbar livsmiljö. En biolog kan också välja att bli en sekundär lärare eller college professor, där han eller hon kan utbilda ungdomar om vikten av bevarande. Genom att arbeta med allmänheten, forskare kasta ljus över många förvirrande miljöfrågor och uppmuntra enskilda personer att göra sin del för att skydda jordens värdefulla resurser och organismer.