Vad är en Ecology laboratorium?

En ekologi laboratorium är en anläggning där människor studera ekologi. Ekologi laboratorier kan variera från område platser där de långsiktiga studier görs på fasta byggda anläggningar lastade med vetenskaplig utrustning som kan användas av ekologer för att främja deras arbete. Ekologi laboratorier är ofta knutna till universitet och högskola program ekologi, och de kan också vara associerade med myndigheter, privata företag och miljöorganisationer bevarande.

Ekologi, studiet av hur organismer interagerar med varandra andra och den naturliga miljön, innehåller ett antal delområden. Liksom andra naturvetenskap, ekologi smälter arbeta inom det område som tillåter människor att göra observationer och samla in prover med arbetet i labbet, som ger möjligheter att studera, experiment och analys för att undersöka och bekräfta rön och teorier som utvecklats av ekologer. Förmåga att arbeta i laboratoriet är avgörande för många miljöpartister, som är de resurser som blir tillgängliga för en ekologi laboratorium, allt från utrustning till fältet för att DNA-test utrustning.

Fast Labs innehåller vanligtvis vetenskaplig utrustning som utnyttjas i studien för ekologi, bland annat verktyg för biokemisk analys, mikroskop, radiologisk utrustning, och lagring av prover. I ekologi laboratoriet, ekologer kan göra allt från att dissekera växter de hittar på fältet för att testa misstänka jord för förekomst av radiologiska föroreningar. Förmågan att utföra komplexa kemiska analysen kan också vara användbart för ekologer arbetar inom en rad områden, såsom vatten miljöpartister som vill lära sig om innehållet i ett vattenprov.

Många fasta lab anläggningarna har också utrymmen för att experimentera. I ett laboratorium kan en ekolog skapa en helt kontrollerad miljö för att genomföra ett experiment. Miljöpartister kan också använda och manipulera potentiellt farliga föremål för säkerheten i ett laboratorium, utforska teman såsom inverkan av radioaktivt nedfall på jordbruk, genetiskt modifierade växter, eller resultatet av en utsättning av främmande arter i en sårbar miljö. Förmågan att experimentera och testa är viktigt att forskare som vill kunna visa att de fullt ut har utforskat en fråga i ekologi laboratoriet.

en ekologi området lab kan innehålla allt från tillfälliga anläggningar som används av ekologer för att lagra och hantera prover i närheten av en forskningscentralen till ett område i naturlig miljö som har avsatts för att användas som en ekologi Lab av forskare. Att arbeta i ett särskilt område som har avsatts som en ekologi laboratorium för studier, kan ekologer utforska ett naturlandskap och kontroll av olika influenser, såsom inverkan av andra människor på miljön.