Vad är elektromagnetisk energi?

Elektromagnetisk energi är den energi som kommer från elektromagnetisk strålning. Denna strålning består av vågor som radiovågor och synligt ljus, som rör sig i ljusets hastighet på ett sätt som tyder på både vågor och partiklar. Elektromagnetisk strålning orsakar både elektriska och magnetiska fält. Endast en liten del av det elektromagnetiska fältet är synlig, denna del av det elektromagnetiska spektrumet är känd som synliga spektrat .

Området elektrodynamik, som är ett delområde för elektromagnetism, är den del av fysiken som fokuserar på studier av elektromagnetisk energi. Det är en pågående fält, såsom elektromagnetisk energi är en betydande del av området av kvantfysik, som fortfarande är ett viktigt område för studier i modern fysik. Ett större område av intresse för studier av elektromagnetisk energi är våg-partikel dualitet av elektromagnetiska vågor. När analyseras under lång tid och långa avstånd, är elektromagnetiska vågor anses bete sig som typiska, oscillerande vågor. Korta sträckor, men med dessa vågor beter sig som partiklar utifrån deras rörelser och deformationer.

Folk har börjat använda elektromagnetisk energi i form av solenergi, använder solpaneler för att samla den strålningsenergi som kommer från solen och använd den för el. Detta har många fördelar, som den energi som är ren och förnyelsebar. Många hoppas att på lång sikt kommer det att ge ett alternativ till att få energi från fossila bränslen. Solpaneler är beroende av väder, dock, så de är inte särskilt användbar i delar av världen som upplever tjocka molntäcket på regelbunden basis. Den elektromagnetiska energin från solen används också för att driva olika satelliter och andra enheter i rymden som inte kan vara lätt eller enkelt drivs med fossila bränslen. som också i stor utsträckning använda elektromagnetisk energi från solen, att energi är en viktig del i fotosyntesen, den metod som växter producerar mat. Den solenergi omvandlas till kemisk energi som driver processerna tillåter anläggningar som kan producera glukos de behöver för att överleva från koldioxid och vatten. En biprodukt av denna reaktion är syre, vilket är nödvändigt för människans överlevnad.

är Elektromagnetisk energi används också för kommunikation. Radiovågor är elektromagnetiska vågor som används vid olika frekvenser för kommunikation. Nikola Tesla postulerade även att elektromagnetiska vågor kan användas för att driva olika apparater på distans över stora avstånd, även om hans teorier i ämnet togs inte i praktiken.