Vad är Nutritional Biochemistry?

Nutritional biokemi är studiet av kost som en vetenskap. Medan näringsforskning består av flera studier på mat komponenter, näringsämnen och deras funktion för människan och andra däggdjur, näringsvärde biokemi specifikt inriktat på näringsämnen kemiska komponenter, samt hur de fungerar metaboliskt, fysiologiskt och biokemiskt. Biokemi forskning inom detta område är främst kretsar kring att definiera kost föreskrifter för allmänheten. En integrativ form av vetenskap, använder näringsvärde biokemi andra vetenskaper, såsom kemi, biologi och fysik. Den gäller dessa vetenskaper specifikt till studie av hälsa, kost, sjukdomar och vilka förbindelser som finns mellan dem. För att göra detta kan biokemister fastställa strukturer av olika näringsämnen, eller använda en biokemiska labb för att upptäcka hur vissa näringsämnen kan påverka metabolismen. Denna forskning kan leda till utveckling av folkhälsopolitik och åtgärder.

Undernäring är typiskt ett allvarligt problem för näringsmässiga biokemist. Det är ofta orsaken till funktionshinder, sjukdom och andra problem på grund av näringsbrist eller Övernäring. Dessa villkor kan innefatta diabetes, cancer, missbildningar, fetma och hjärt-kärlsjukdomar. Genom studiet av näringsmässiga biokemi, kan forskare utveckla planer för att motverka dessa lidanden, att identifiera såväl näringsmässiga orsaker samt förebyggande åtgärder.

Genetik är också vanligt studeras nutrition biokemister. Många sjukdomar och kostvanor påverkas av genetiken, biokemister kan använda genetiska undersökningar för att kartlägga dessa olika effekter och förbättra folkhälsan överlag. Berikning av många olika livsmedelsprodukter, främjande av låg-kolesterol kost, och iodinization av koksalt infördes alla i samhället genom rekommendationer av näringsämnen biokemiska fynd.

Människor är intresserade av en biokemi karriär med näringsmässig fokus bör ha en stark bakgrund inom kemi, fysik, biologi och andra matematik och naturvetenskap områden. Han eller hon skulle typiskt tjäna ett fyraårigt examen i näringsforskning akademiskt program, och skrevs in kurser med fokus på kost samt grundläggande matematik och naturvetenskap krävs program. Sådana program är ofta mycket unikt, en del kan redan vara baserad i näringsvärde studier, medan andra i samband med biokemi, toxikologi, eller andra medicinska program. En praktikplats kan också krävas under grundutbildningen. På doktorandnivå, han eller hon får fortsätta mot en magisterexamen.

biokemi jobb i näringslära kan variera. Vissa näringsmässiga biokemister undervisa eller bedriva forskning för regeringen, läkemedelsindustrin, bioteknikföretag, eller universitet. De kan också arbeta med produktutveckling, marknadsföring av livsmedel, eller i den offentliga hälso-och sjukvård eller hälsa politikområden.