Vad är Molekylär farmakologi?

Molekylär farmakologi är en gren av området farmakologi som sysslar med studier av farmakologi på molekylär nivå. Molekylär farmakologer studera molekylära studier av läkemedel och naturliga ämnen som används vid behandling av sjukdomen, och även studera sjukdomar på molekylär basis med målet att utveckla farmakologiskt aktiva ämnen som kan användas för att behandla sjukdomen. Sysselsättningen inom detta område är i allmänhet begränsad till personer som har examen grader, ofta med postdoktoral arbete inom området. En av de viktigaste aspekterna i Molekylär farmakologi är att förstå hur läkemedel fungerar på molekylär nivå. För en patient som tar antibiotika mot infektion, kan den molekylära förklaringen till effekten av droger tycks inte oerhört viktigt, så länge de fungerar, men för molekylär farmakologer, det är kritiskt. En molekylär farmakologen kan ta reda på hur drogen angriper bakterier som orsakar infektionen, hur bakterierna utvecklar resistens mot antibiotika, och hur ett läkemedelsföretag kan utveckla ett nytt antibiotikum som mål en antibiotikaresistenta bakterier på molekylär nivå. p

Molecular farmakologer är också intresserade av molekylär patologi, studiet av processen av sjukdomar på molekylär nivå. Detta är särskilt relevant med maligniteter som utvecklas spontant, som en förståelse för hur mycket maligniteter uppstår kan bli en viktig del för att utveckla läkemedel som kommer att inrikta dessa maligniteter. Forskare i molekylär farmakologi är också intresserade av att utveckla högt förädlade läkemedel som kan attackera en malignitet och ingenting annat, vilket skulle minska biverkningar för patienten.

Förstå molekylära struktur droger är också viktigt. Ur synvinkel läkemedelsföretag, veta så mycket som möjligt om sina läkemedel är användbart eftersom det kan hjälpa dem att skydda patent, utveckla liknande droger, organisera drog familjer och förstå drog åtgärder. För forskare, i vetskap om den molekylära strukturen i ett läkemedel är viktigt för många av samma skäl. Forskarna är också intresserade av att utveckla metoder för att producera konsekventa och pålitliga läkemedel, som kräver kunskap om de detaljerade strukturer droger de arbetar på.

människor kan vända detta område från ett antal vinklar inom de biologiska vetenskaperna. Vissa högskolor och universitet erbjuder Molekylär farmakologi grader till sina elever, och dessa examina kan innehålla en hög grad av personalisering på elevens intressen och behov. I allmänhet ingår kurser i molekylär farmakologi ämnen som biologi, anatomi, fysiologi, molekylär kemi, samt andra områden inom de biologiska vetenskaperna.