Hur fungerar NASA Research påverka mitt liv?

Det finns fortsatt spekulationer om finansiering av USA: s rymdprogram och NASA forskning i allmänhet. Planering av framtida upptäcktsfärder i rymden är dyrt, men många motverka genom att hävda att forskning behövs för att fortsätta program som NASA har gynnat personer på olika sätt. En av de skarpaste argumenten för fortsatt NASA forskning är att räkna antalet hur det har påverkat det dagliga livet. Vi är skyldiga många moderna uppfinningar som vi tar för givet att NASA.

uppfinningar från yttre rymden , en fantastisk bok om detta ämne, skrevs av David House 2000. Det är starka argument för att NASA forskning och forskning på andra plats program har förbättrat livskvaliteten här på jorden, och räknar man upp flera sidor talanger i rymdforskning. För att få en total känsla av dessa färdigheter är det rekommenderat att du hämtar House bok. Det som följer i denna artikel är bara några av de sätt NASA forskning fördelar jordens invånare. En del av NASA forskning har lett till tydliga förbättringar i medicin. Bland dessa är vi skyldiga utvecklingen av magnetisk resonanstomografi (MRT) teknologi, vilket möjliggör en betydligt klarare bild av vissa kroppen. Laser teknologi utvecklad av NASA har använts för att skapa kirurgi Laser Eye. Neuromuskulär stimulering används för att hjälpa personer med ryggmärgen, och okulär screening system utvecklat av NASA har gjort synundersökningar en mycket enklare process.

Forskningen har också lett till en av de viktigaste enheterna alla människor bör ha i sina hem, rökdetektorer. Rökdetektorer rädda liv regelbundet, minska skador och folk varning så att de kan få ut av bostäder eller andra strukturer när en brand är först upptäcktes. Dessutom har många proteser för människor som har förlorat lemmar tacka för en del av sin design som uppfunnits material eller utvecklats av NASA. Vi tacka för många av våra ergonomiskt utformade bord, stolar och arbetsstationer till NASA forskning. Och om du gillar att titta på TV strömmade in från parabolen du borde tacka program rymdforskning. Ta en joggingtur med bra löparskor är ett verk av forskning i rymden, och när du är klar att jogga med lite frisk renat vatten, kan du tacka NASA forskning också, eftersom tekniken de utvecklat lett till dagens populäraste vattenfilter för hemmabruk .

annat utvecklat som kan påverka det dagliga livet är:
  • Utveckling av Tempur material eller minne skum, nu ofta används i madrasser
  • Skapande av lampor som härma solen för att hjälpa människor som lider av Seasonal Affective Disorder
  • Material som används i kläder som är brandsäkert, eller är bättre på att hålla värmen
  • Invisible hängslen, som är en utlöpare av specialkeramer används för att tillverka rymdfarkoster starkare.
  • streckkoder, som utvecklats för att hjälpa NASA att hålla reda på de olika delarna av en rymdfarkost, och nu används i alla medelstora till stora livsmedelsbutik.

Även upptäcktsfärder i rymden av NASA och andra program utrymme kan tyckas vara ett slöseri med pengar för vissa, kan det hävdas att den forskning som krävs att skapa fortsatta framsteg är inte ett slöseri att de flesta av oss. Tillämpad forskning av NASA används av många av oss, regelbundet och ibland dagligen.