Vad betyder en musikkritiker göra?

I Sting låt, "St Augustinus i helvetet ", konstnären consigns tillspetsat många musikkritiker att gränserna för de Inferno, vilket tyder på att musik artister inte alltid kan ha den lättaste relationer med sina kritiker. Visst, det är en orättvis bedömning av vad de flesta kritiker göra, vilket är enkelt att kritisera den musikaliska utbud av artister. Kritiker kan göra mer än så och kan ha mycket goda relationer med musiker, och i flera musiktidningar, kan det vara kritiker som gör de flesta intervjuer med konstnärer och kapitalbeloppet av att skriva om någonting musikrelaterad.

skicklighet en musikkritiker tillför detta arbete varierar kraftigt. Vissa kritiker tränas mycket i musik, och detta kommer ofta att gälla för dem som kritisera någon form av inhemska eller klassisk musik. Andra är författare som, kanske på ett papper eller på Internet, råkade få tilldelas skriva om musik. Denna andra gruppen kan ha ett stort intresse för musik och en del skicklighet i musikhistorien, prestanda eller andra områden som kan ge argumentet deras kritik är bara. Den som förblir en kritiker under lång tid tenderar att hamna gör massor av forskning för att motivera negativa och positiva kritik, men i informella sammanhang, kan musikkritiker tillräckligt att uttrycka sin åsikt utan utbildning mot att av världens.

Det finns vissa typer av saker som brukar sluta med att granskas av en musikkritiker. Utsläpp av inspelad musik är bland dessa. När ett band eller en symfoni ger ut en ny inspelning, har kritiker oftast något att säga om den, och huruvida han /hon tror att andra personer kan njuta av det. Liveuppträdanden kan kritiseras också, och dessa kunde leva symfoniska eller prestanda jazz, eller utveckla visar konstruerats av populärmusik konstnärer. Musikkritiker kan också adress filmmusik eller inspelningar som är samlingar av konstnärernas tidigare verk.

En annan väg arbetsplan för musikkritiker är intervjuer med artister. Dessa kan göras i samband med release av nya material eller en ny scenshow. Före sådana intervjuer, är kritikern bättre när förtrogen med kanon för musiker och hans /hennes tidigare livshändelser.

Recensioner kan ske i form av diskussion av prestanda eller inspelning. De goda musikkritiker kommer att skriva om vad han /hon hört och /eller såg. Beroende på längden på en kritik, kan kritikern ha något att säga om varje stycke hört, eller kan fokusera på ett fåtal bitar. Ibland en mycket allmän översyn ges i stället, där låtar eller bitar resultat diskuteras tillsammans. Som författare kritikern måste göra val om hur man presenterar recensioner, men val kan begränsas delvis av det forum som används. Dessutom kan kritikerna arbetar ibland i ett tal i stället för formulär, men detta är mindre vanligt.