Vad är Adirondack Review?

Adirondack Granska är en kvartalsvis nättidning som hyllar litteratur och konst. Frågor publiceras online i sommar, höst, vinter och vår. Exakt publiceringsdatum för varje fråga varierar, men generellt faller på eller nära vintersolståndet och vårdagjämningen för säsongen. Tidningen grundades av Colleen Ryor under våren 2000 och den första frågan visade den sommaren. Sedan dess har Adirondack Granska eftertraktad och publicerade kvalitet skönlitteratur, poesi, konst och fotografi, samt artiklar, intervjuer, bokrecensioner, recensioner och film.

En av de mest unika egenskaper Adirondack Granska är det sätt på vilket varje fråga sammanställs. När läsarna in i anläggningen i www. adirondackreview. com, kan de välja att visa antingen "Current Issue" eller "Evolving Issue. " Detta gör det möjligt för läsaren att granska en avslutad fråga och i nästa nummer som den utvecklas. Dessutom går så Adirondack Granska en nättidning, den skönlitteratur, poesi och andra skrifter från tidigare nummer finns alltid tillgängliga för läsarna.

Adirondack Granska driver ett antal årliga tävlingar. Den Fulton priset, till exempel, erbjuder en monetär pris och publicering i Adirondack Granska till en vinnare och upp till fyra löpare upp varje år. Adirondack Granska driver även poesi och tävlingar fotografi. Som Adirondack Granska är utgiven av Black Lawrence press är det inte ovanligt att bidragsgivarna till tidningen (liksom Contest) att få uppmärksamhet av Black Lawrence Press. I själva verket har vissa författare publicerade dikter och noveller i Adirondack Granska så småningom ha book längd arbete publicerats av Black Lawrence Press.

Även Adirondack Granska har publicerat många kända författare som tidigare offentliggjorts krediter med så ansedda tidningar som The New Yorker, The Paris Review, och Ploughshares att bara nämna några är tidningen också öppet för publicera nya och uppkommande skribenter. I själva verket under våren 2007 Issue, Adirondack Granska publicerade en dikt som skrevs av en tredje grader.

Adirondack Granska erbjuder virtuella praktikplats program för studenter i Litteratur, Skriva, franska, tyska och historia. Den Praktikplats på Adirondack Granska tillåter elever att lära sig om hur en litterär tidskrift verk utan att behöva lämna sitt campus. Medan Adirondack Granska har välkomnat praktikanter från stads skolor, kan detta Praktikplats är särskilt användbart för studenter på landsbygden högskolor och universitet.